Naujienos

Nuo lapkričio 22 d. Kogo galerijoje (Tartu, Estija) veikia lietuvių menininkės Anastasijos Sosunovos paroda „Baris, kuris pats pasivedžioja” („Barry Walking Himself”).

„Kartą žiūrinėdama vienos mažos Vilniaus kaimynystės grupės naujienas socialinėje medijoje, aptikau paskelbtą paklydusio, rajone slampinėjančio šuns nuotrauką.” – pasakoja menininkė. „Tarp visų gelinių nagų priauginimo reklamų ir nusiskundimų dėl automobilių stovėjimo aikštelės, ši šuns nuotrauka išsiskyrė. Fotografijos autorius, klausęs „Ar niekas nepametė šuns?”, komentarų sekcijoje iš karto buvo supažindintas su Bariu – palaidu kaimynystės šunimi, kuris pats pasivedžioja. Pamaniau, jog Baris gali prisidėti prie mano istorijų kolekcijos apie neapdainuotus herojus. Ne jokia čia paslaptis – istorijas aš mėgstu.”

Parodoje Baris tampa kolektyvinio bendruomenės rūpesčio ir deformuotų gyvenamųjų vietų simboliu. Pasitelkdama šiuolaikinius mitus ir realias gyvenimo istorijas, Anastasija Sosunova ieško tinkamiausios vizualinės kalbos perteikti idėjas apie išimtis, švelnų atvirumą ir nežinomybę. Teritorija, kurioje koegzistuoja įvairūs organizmai, įsivaizduojama tarsi kupina vos prisileidžiančių artyn, nepajudinamų sienų ir link jų svyrančių, vis bandančių užsikabinti objektų. Tai miglota teritorija, kur balandžiai valgo picą, žoliapjovės laisvai klajoja kiemuose, paaugliai žaidžia su ugnies blyksniais, o viešajame transporte atliekamos garsios išpažintys. Viskas telpa į šį keistą organizmą, įkūnijantį idėją, „kad niekas nėra nusistovėję, viskas gali būti pakeista, kad tai, kas jau padaryta, bet pasirodo – bloga, gali būti padaryta iš naujo“*, o po to vėl perdaryta įvairiais išradingais būdais.

Anastasija Sosunova yra šiuolaikinė menininkė, gyvenanti ir kurianti Vilniuje. Vilniaus dailės akademijoje ji baigė grafikos bakalauro ir skulptūros magistro studijas. Jos tarpdisciplininė meninė praktika susideda iš video, instaliacijos, skulptūros ir grafikos. Savo kūryboje ji manipuliuoja asmeniniais pasakojimais ir subtiliomis materialiomis užuominomis, įpindama jas į platesnes istorijas apie besiformuojančias bendruomenes ir tapatybes. Sosunovos kūryba aktyviai pristatoma grupinėse ir duo parodose tokiose šalyse, kaip Kinija, Jungtinė Karalystė, Čekija ir kt. Kūrėja taip pat yra gavusi „Young Art 2015” festivalio apdovanojimą už geriausią darbą-eksperimentą, 2016 m. gavus edukacinę stipendiją, stažavosi menininkės Laure Prouvost studijoje, o 2018 m. už geriausią jaunojo menininko kūrinį ji laimėjo JCDecaux premiją.

Paroda „Baris, kuris pats pasivedžioja” yra mainų tarp Vilniuje įsikūrusios galerijos (AV17) ir Tartu, Estijoje, esančios galerijos Kogo dalis. Kogo galerija, įkurta 2018 m. pristato tiek jaunus, tiek žinomus Estijos ir tarptautinius menininkus bei pasižymi konceptualiomis, išskirtinėmis parodomis Tartu mieste. Galerijoje (AV17) kitais metais bus pristatoma estų menininkės Kristel Saan kūryba.

Paroda „Baris, kuris pats pasivedžioja”, Kogo galerijoje (Kastani 42, Tartu) veikia iki sausio 11 d.

Projektą remia Lietuvos kultūros taryba, „Cultural Endowment of Estonia”, Tartu miestas.

Dėkojame Achterhaus residency, Franziskai Nast, Yates Norton, Jeronimui Seibučiui.

*Paul Chan, „The Unthinkable Community”, https://www.e-flux.com/journal/16/61274/the-unthinkable-community/.